czwartek, 15 września 2016

Poznajemy sprzęt

13.09.2016r
Kolejne spotkanie z młodzieżą w Zespole Szkół w Chróścinie. Przybywa spora gromadka, 16 młodych adeptów.
Od dzisiaj zaczynamy już "na poważnie". Do opisu będą nam służyć takie diagramy, tabelki jak niżej.





W                 E
S






Następnie rozdajemy każdemu jedną talię kart. Gdy będzie to nowy komplet to rozpakowujemy i liczymy ilość kart w talii. Odrzucamy jokery i karty zbędne tak aby zostały tylko niezbędne do gry.

Brydż to nie gra karciana ale gra logiczna przy użyciu kart. 
 
  • Każemy policzyć karty i jeżeli każdy ma 52 rozkładamy kolorami i niech policzą ile jest w danym kolorze kart. Jeżeli każdemu wyjdzie 13 to OK.
  • Zapytaj kto już grał w jakiekolwiek gry karciane.
  • Omawiamy starszeństwo honorów i każemy uczestnikom ułożyć każdy kolor od najstarszej do najmłodszej. Niech każdy policzy ile kart jest w każdym kolorze.
  AKDW1098765432

  • Wprowadzamy nazewnictwo kolorów obowiązujące w brydżu. Najlepiej zaczynając od pików, kończąc na treflach ale nie wprowadzamy jeszcze sztywno starszeństwa kolorów.
♠ pik
♥ kier
♦ karo
♣ trefl

  • Do gry w brydża potrzeba 4 graczy, dwóch tali, kartki papieru i coś do pisania.
  • Każdy z uczestników tasuje swoje karty i daje koleżance/koledze z prawej do przełożenia. Tasowanie (mieszanie kart) jest ważne, gdyż umożliwia nam granie w kolejnych rundach nowych rozdań.  Każdy ze swojej talii wyciąga dowolną kartę i ten który wyciągnął najstarszą będzie rozdającym (dealerem). Rozdajemy począwszy od przeciwnika z lewej, każdemu z graczy zgodnie ze wskazówkami zegara, tak aby rozdać wszystkie karty, ostatnia karta będzie rozdana rozdającemu. Jeżeli tak się nie stało to albo źle rozdaliśmy albo zgubiła się karta. Karty rozdajemy koszulkami do góry tak aby nikt nie widział karty w trakcie rozdawania. W trakcie rozdawania gracz siedzący naprzeciwko rozdającego tasuje karty.
  • Niech każdy podniesie swoją „kupkę” kart i spróbuje ułożyć je w ręku w dowolny sposób. Następnie niech próbują ułożyć kolorami i zgodnie ze starszeństwem. Niestety nie można układać kolorów kupkami na stole ale pierwszej fazie dozwolone, chociaż muszą trenować układanie prawidłowe.
  • Po ułożeniu kart każdy definiuje skład swojej reki, tj. w pikach mam króla, waleta i ósemkę, w kierach asa, damę, szóstkę i trójkę itd. Staramy się zachować hierarchię kolorów.
Tak wygląda prawidłowa faza wstępna, czyli przygotowanie do gry. Tylko prawidłowe przejście tego etapu umożliwi nam rozpoczęcie kolejnej lekcji.
Nie wyklucza się rozpoczęcia nowych lekcji jeżeli dana zostanie opanowana szybciej lub wydłużenia czasu na opanowanie danego zagadnienia.

Zadanie domowe.
Każdy zabiera swoją talię kart i ćwiczy w domu rozdawanie, tasowanie i układanie kart w ręku, starając się je tak układać aby nikt poza nim tych kart nie widział.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz